Pokud zásilku tvoří paleta(y), je povinnost zákazníka za přítomnosti řidiče tuto paletu rozbalit, zkontrolovat a zapsat do přepravní listiny
případné poškození, či chybějící zboží. V případě, že folie je na první pohled nepoškozena a nachází se pod ní poškozené zboží (pružný
obal se může jevit jako nepoškozený, má vratný efekt), používejte formu zápisu „pod pružným obalem poškozeno“. Řidič je povinen
počkat než zákazník celou zásilku zkontroluje a svým podpisem potvrdí její přebrání dle přiloženého dodacího listu či faktury.
Další možností u obou dopravců je zásilku odmítnout převzít a vrátit zpět, pokud se Vám zásilka jeví, jako výrazně poškozená,
či k dodávané zásilce vzhledemk jejímu stavumáte podezření na vykradení, či poškození. V tomto případě též zapíšete do přepravního
listu výhradu: např. nepřevzato – poškozeno, nepřevzato – nekompletní atd.
Upozornění: Při zápisuvýhrad popisujte vždy konkrétní stav věci, či konkrétnímechanizmus poškození anenechte seovlivňovat řidičem
k zápisu, který popis stavu věci upravuje, či dokonce překrucuje. Též se vyvarujte zápisu rozporuplných tvrzení typu: obal neporušen –
zboží totálně poškozeno atd. Pamatujte si, že pokud provedete stvrzení převzetí zásilky podpisema razítkembez zapsané výhrady, tím
potvrzujete přepravci, že doručená zásilka je kompletní, viditelně nepoškozená a neponičená.
Pravidla pro svoz záručních a předprodejních reklamací
Objednávky svozů zaslané ve všední dny do 15.30 hodin budou vyzvednuty přepravcemnásledující pracovní den. Tato
zpětná doprava je plně hrazena společností FAST. V případě, že zásilka nebude následující pracovní den vyzvednuta
chybou zákazníka (zboží nepřipravené, nezabalené atd.), budou zákazníkovi účtovány vzniklé náklady.
PRO RYCHLÉ, PRUŽNÉ A BEZPROBLÉMOVÉ VYŘÍZENÍ VAŠÍ OBJEDNÁVKY SVOZU JE NUTNÉ :
A/ Uvést:
1.
velikost zásilky- zdali je to bal.do 50kg pro DPD nebo bal„rudlovka“ či paleta pro GW nebo GEIS
2.
adresa nakládky, IČO, kontaktní osoba, telefon
3.
počet balíků
4.
obsah balíku- POZOR obsahuje-li balík benzínový stroj ( jedině bez !!! provozních kapalin-olej, benzín) pak je svoz realizován jedině GW !
5.
důvod svozu
6.
kopii sepsaného škodného zápisu (DPD) či kopii přepravního listu se zapsanou výhradou (GW nebo GEIS)
B/ Provést:
1.
zboží musí být řádně zabaleno - kartony musí být pečlivě uzavřeny ze všech stran remní pečetící lepenkou, za nedostatečné považujeme
přelepení pouze průhlednou / transparentí, lepenkou, za to nepřebíráme odpovědnost při pozdějším řešení nekompletnosti a podobně.
Pozor! Nikdy neslepujte balíky k sobě! Takovéto balíky nesmí do přepravního cyklu.
2.
balíky musí být dostatečně vystlány vycpávkou pro zamezení pohybu zboží uvnitř kartonu, proti poškrábání a eventuálně jinému poškození.
Jen novinový papír není dostatečnou vycpávkou. Ideální vycpávku tvoří kombinace několika složek jako např. polystyrén, noviny,igelit, karton.
3.
zboží v neoriginálních kartonech je nutno označit výstražnou manipulační značkou – KŘEHKÉ, NEKLOPIT (zvláštní péči věnujte prosím
televizorům a mikrovlnným troubám).
4.
přiložit obsah zásilky, nutné pro kontrolu na příjmu, zásilky NEJSOU PÁROVÁNY S Vaší emailovou objednávkou svozu!
Společnost FAST ČR a.s. neodpovídá v případě nedodržení výše uvedených postupů a pokynů
za vzniklé škody a vyhrazuje si právo vám přeúčtovat vzniklé náklady a škody s tímto spojené.
Veškeré Vaše připomínky, podněty, problémy i stížnosti, které se vztahují k výše uvedeným přepravním společnostem,
resp. k jejich službám, prosím zasílejte
na e-mail:
nebo případně
volejte
na náš telefon 323 204 163
. Děkujeme.
Celou reklamační problematiku, včetně příloh, adres a kontaktů na jednotlivá depa přepravních
společností najdete na našich webových stránkách
v sekci Obchodní podmínky/
Reklamace zásilek.
BEZ PÍSEMNÉHO ZÁPISU VÝHRADY V PŘEPRAVNÍM LISTU ŘIDIČE NELZE U PŘEPRAVNÍ SLUŽBY
UPLATŇOVAT NÁHRADU ŠKODY NA VIDITELNÁ POŠKOZENÍ ZÁSILEK!
Veškerý další postup při uplatňování náhrady škody u dopravce – pojišťovny provádí naše společnost FAST ČR
již sama. Nedodržením výše popsaného postupu reklamace u dodané poškozené zásilky se příjemce vystavuje
nebezpečí neuznání případné reklamace.
Po provedení výše uvedených reklamačníchpostupů si objednejte„svoz“ poškozeného zboží na naší e-mailové adrese:
Dodatečné reklamace na viditelná poškození či neúplnosti zásilky (následně) již pak nejsoumožné!!