PKC 12-1/2020-21 - page 260

Pravidla reklamací poškozených či neúplných zásilek od společnosti
FAST, rozesílaných přepravní službou DPD, Geis CZ nebo GebrüderWeiss
Vážení zákazníci, velice si vážíme našeho obchodního partnerství a ujišťujeme Vás, že vždy jsme připraveni hájit
předevšímVaše, ale i naše zájmy a proto si dovolujeme Vám připomenout předepsané postupy pro přebírání
zásilek od přepravních společností DPD a GebrüderWeiss, postupy nutné pro řešení případných reklamací zásilek,
které jsou poškozené či neúplné. Dodržením těchto postupů si zajistíte bezproblémové uznání Vaší reklamace
a její urychlené vyřešení, naopak při nedodržení těchto postupů je dost pravděpodobné, že reklamce nebude
uznána, jelikož společnost FAST opouštějí zásilky ve 100% kvalitativním stavu, který umíme vždy doložit.
Nejdůležitějším faktorem je správná identi kace dopravce, který Vám zásilku přepravuje, neboť od toho se odvozují postupy při
přebírání a následné reklamaci zásilky. Nejsnadněji to zjistíte dle loga a názvu přepravní společnosti na přepravním štítku na zásilce, na
kterém je též uvedeno číslo zásilky – jedná se o společnost DPD, nebo GebrüderWeiss.
Zásadně obecně platné pravidlo: Veškeré zásilky, které jsou zákazníkovi doručovány, je nutné ještě v přítomnosti řidiče důkladně
prohlédnout a zkontrolovat ze všech stran, z hlediska neporušenosti a nerozlepení obalů, nepoškození a neuvolnění ochranných
plastových folií, nerozříznutí originálních pásek a přelepek výrobce, neporušení ochranných remních pásek FAST, event. jejich
následného přelepení další průhlednou páskou.
Velmi důležité je též kontrola stavu obalu zásilky, zda na obalu nejsou jakékoliv deformace, průrazy či jiná poškození. Velkou pozornost
je třeba věnovat též kontrole úplnosti obsahu rozlepených, rozbalených či částečně rozbalených palet a balíků, dle vždy přiloženého
dodacího listu (faktury). Dodržování tohoto postupu při přejímce je velmi důležité, neboť jedině tak lze odhalit případná poškození
zásilky již na vstupu a provést okamžitému zapsání konkrétní výhrady do přepravního listu řidiče.
Pozdější reklamace na viditelné či jinak rozpoznatelné poškození (chrastivý zvuk atd.) zásilek již nejsou přepravcem akceptovány! Též je
nutno pozorně zkontrolovat, zda souhlasí počet (ks) dodaných balíků či palet a jejich přepravní čísla s počtem napsaných kusů a čísel
zásilek na přepravním listu přepravce. Při převzetí zásilek od řidiče je nutné vždy potvrzovat pouze skutečný počet dodaných zásilek.
Postup reklamace u zásilek DPD:
Pokud je zjištěna při přebírání zásilky závada, poškození či nekompletnost zásilky je nutné ihned na místě sepsat
s řidičem zápis o škodě (řidič je povinen jej mít u sebe), který podepíšou obě strany a příjemce si ponechá u sebe
jeho kopii. Pokud řidič nemá ZOŠ, písemně uvést konkrétní výhradu (popsat co přesně se reklamuje) do přepravního
listu řidiče – jako výhradu (např. zásilka nekompletní, deformace obalu, poškozeno, balík rozbalen, obal porušen,
chrastí sklo atd.) Pokud ani to nelze, ihned nás kontaktujte
telefonicky na čísle 323 204 163
. Dále je nutná
fotodokumentace poškozené či neúplné zásilky, eventuálně výrobku u kterého zjistíte poškození. Následně o
poškození informujte odesilatele – FAST ČR
na e-mail:
.
Na tento kontakt odešlete
i kopii škodního zápisu a pořízenou fotodokumentaci.
Pokud příjemce dodatečně zjistí na zásilce tzv. skrytou závadu, nebo na pohled nerozeznatelné poškození, které nebylo
možné odhalit ihned při dodání zásilky, kontaktuje příjemce nejpozději do 2 dnů po doručení zásilky písemně odesilatele
nebo dopravce DPD na výše uvedené kontakty, aby se zajistilo dodatečné sepsání škodního zápisu s řidičem DPD, který
musí podepsat obě strany. Na pozdější reklamace způsobené přepravou nebude brán zřetel!
Postup reklamace u zásilek GebrüderWeiss a Geis CZ:
Pokudjezjištěnapřipřebíránízásilkyzávada,poškozeníčinekompletnostzásilkyjenutnéihnedpísemněuvéstkonkrétní
výhradu (popsat co přesně se reklamuje) jedině do přepravního listu řidiče – jako výhradu (např. zásilka nekompletní-
soupis chybějícího zboží, deformace obalu, poškozeno-neprodejné, paleta rozbalena, obal porušen, chrastí sklo atd.)
Nikam jinam, ani na nic jiného, se škoda nesepisuje ! Je-li to technicky možné, zajistí si příjemce kopii přepravního listu
řidiče, do které je vepsána konkrétní výhrada – popis poškození zásilky.Dále je nutná fotodokumentace poškozené
či neúplné zásilky, eventuálně výrobku u kterého zjistíte poškození. Následně o poškození informuje odesilatele
– FAST ČR
namail:
. Na tento kontakt odešle i kopii přepravního listu a pořízenou fotodokumentaci.
Pokud příjemce dodatečně zjistí na zásilce tzv. skrytou závadu, kterou nebylo možné odhalit ihned při dodání zásilky,
kontaktuje příjemce ihned odesilatele na stejné výše uvedené kontakty, aby se zajistilo zaevidování škody.
1...,250,251,252,253,254,255,256,257,258,259 261,262,263,264
Powered by FlippingBook